Cursos de cuina i pastisseria per a afeccionats a la tardor a barcelona

Cursos de cuina i pastisseria per a afeccionats

7 de febrer de 2018

Arriba l’Hivern

Una vegada completat per complet el cicle arriba l’hivern en la seva plenitud. “El pols de l’estómac a l’hivern ha de ser petit com una pedra. Llavors serà sa i estarà equilibrat. Les malalties hivernals es reprodueixen a la primavera.”
És una estació de regeneració, a l’hivern el món natural es replega dins de si i dóna pas a una vida de creixement interior. A l’hivern el cos es comporta diferent. Ens protegim de les influències climàtiques, els freds els vents la humitat i les gelades. És l’època de sobreviure.
A l’hivern el cos es tanca i ens sentim més tibants. La sang flueix de forma més lenta per artèries i venes. Precisem major reserva d’energia per mantenir la calor i protegir-nos del fred. No és d’estranyar que siguin mesos en els quals consumim molta mes energia i precisem reposar-la en major mesura.

Què menjar a l’hivern?

Ens sentim famolencs d’aliments que continguin gran quantitat de greixos, i ens agraden les fritades i els plats fortament amanits i dolços.
L’hivern és l’estació de les begudes calentes, i gairebé en el primer xarrup notem que ja ens estimulen la circulació. La nostra intel·ligència natural ens recomana evitar les begudes gelades, que fan més lenta la digestió i espesseixen la circulació sanguínia.
Els aliments calents, com les begudes també tenen un efecte beneficiós en la circulació i permeten millorar la pressió que regeix el funcionament del cor. En ple hivern ens sentim relaxats i animats.
Les receptes d’hivern relaxessin i aporten al nostre cos l’energia i la protecció necessàries per als mesos hivernals.

Cursos de cocina y pasteleria para aficionados

La cuina Mediterrània

El mediterrani sempre ha barrejat les seves idees culinàries, creant unes fronteres gastronòmiques bastant difuses. En diferents poblacions d’un mateix país, fins i tot entre diferents països, existeixen grans similituds culinàries entre plats i preparacions. És més, en diferents zones mediterrànies podríem degustar els mateixos productes sense importar el seu origen.
Per estrany que sembli, la dieta mediterrània s’ha catalogat nombrosos vegades, habitualment per ignorància, com una dieta avorrida, austera i sòbria. Els motius d’aquesta errònia classificació sol basar-se en idees poc sòlides i fins i tot de vegades falses. Sol criticar-se per la falta de mantegues, cremes de llet i carns. Però la veritat és que la dieta Mediterrània és una dieta amb molt color, i sobretot variada, i fins al dia d’avui, la Dieta més sana que podem trobar.

La dieta dels bons costums

Parlar de dieta mediterrània és parlar del nostre estil de vida. ja que no només és un dels models alimentaris més saludables del món. És una forma d’entendre la vida i uns costums dels diferents pobles mediterranis. És el fruit de la influència de totes les civilitzacions que han passat pel mediterrani, cèltics, *iberos, grecs, romans i àrabs. Cultures que van asseure les bases de com entenem la dieta mediterrània amb la trilogia, pa oliï i vi, sempre presents en la nostra cultura. A aquesta riquesa de les diferents cultures que van recalar en la costa mediterrània, hem d’afegir la importància del descobriment d’Amèrica, amb l’aparició de productes tan importants per a la nostra cultura com la patata, el pebrot i el tomàquet, entre uns altres.
Segles després, la nostra dieta segueix sent una de les formes d’alimentació més lloades i imitades internacionalment pels seus grans beneficis. Els estudis del Consell Europeu de l’Alimentació confirmen que els europeus que segueixen aquest tipus de dieta, viuen més temps que la resta de les persones.

Descarrega't el contingut teòric

La falsa dieta Mediterrània

Per absurd que sembli, la millor Dieta Mediterrània es pot gaudir a les muntanyes que enlluernen per sobre de les pinedes, en petites poblacions lluny del mar, i en particular, en ciutats que s’obren en les seves ribes. És allí on encara la trobem en estat pur. Una dieta en la qual somiem la majoria de nosaltres quan pensem en el Mediterrani. Des d’aquestes poblacions, al lluny, observem una “Comercial Dieta Mediterrània”, que no es basa en els principis gastronòmics que li van donar vida, sinó en una *mezcolanza de menjar ràpid, menjar rendible i moderi escombraries.

Trets comuns

Identifiquem una dieta Mediterrània per uns trets característics independents del lloc que visitem. Abans de res, hem d’estar asseguts i preparats per gaudir de forma tranquil·la els suculents plats que ens ofereixin. No es concep degustar una Dieta Mediterrània amb presses i sense estar asseguts al voltant d’una taula. Probablement comencem amb “un *picoteo”. Tal vegada unes olives o un *pescadito fregit – i un bon got de vi, blanc, rosat o negre, l’elecció depèn de *tí, però sempre de qualitat. Apareixerà algun plat desbordant d’all i d’herbes aromàtiques, una mica de peix o carn rostida al carbó o llenya, acompanyada, sempre d’una colorida amanida variada. Per a postres gens més simple i meravellós que fruita fresca de temporada.
No hi ha cap necessitat que aquest tipus de menjar es limiti a un record idíl·lic de la cuina de la nostra àvia. És molt fàcil crear un menjar mediterrani a casa, sempre que s’obeeixi una regla bàsica: comprar els millors productes de l’estació. Els Mediterranis som grans compradors. Aquest atribut és el que caracteritza la qualitat del nostre menjar, de la nostra dieta.

CASTELLANO