Cursos de cocina flexiteriana

Cursos de cuina i pastisseria per a afeccionats

Actualitzat el 20 de març de 2019

Què aprendrem a cuinar en aquest curs per a afeccionats?

Pot una dieta flexiteriana millorar o restaurar la salut? Pot prevenir malalties?

Els defensors del vegetarianisme han dit que si per molts anys, encara que només han tingut el suport de la ciència moderna fins fa molt poc temps.

Ara els investigadors mèdics han descobert evidència que demostren un vincle directe entre menjar carn i malalties mortals, tals com l’atac al cor o el càncer, i per tant el vegetarianisme està sent vist amb millors ulls.

Des de la dècada dels 60, els científics han sospitat que una dieta basada en carn aquesta d’alguna forma relacionada amb el desenvolupament d’arterioesclerosi i malalties del cor. Des de llavors, diversos estudis ben organitzats, han demostrat científicament que després del tabac i l’alcohol, el consum de carn és el major causa de mortalitat als països desenvolupats.

Moltes persones creuen que ser vegetarià, és sol menjar amanides i fruites. La varietat és la mare del gaudi i existeix gran quantitat de receptes vegetarianes, verdures, llegums, dolços, pans, iogurt, formatge. Etc. Fins i tot pots adaptar qualsevol tipus de cuina internacional al vegetarià.

Què significa ser flexiteriano?

El flexitarianisme és una nova forma de menjar. Va lligada al vegetarianisme, i està donant que hablar.es ideal per a totes aquelles persones que es preocupen pels seus hàbits alimentosos, que volen cuidar-se i estar sans, sense deixar de gaudir d’elements de carn i peix.

La cuina flexitariana utilitza un 25% de proteïnes animals. Es presenta com una forma menys radical del vegetarianisme que  ha aconseguit un gran nombre de seguidors en els últims anys.

Qui va inventar el terme?  Sembla ser que aquest paraula s’utilitza ja des de 1992 i li ho devem a la periodista Linda Anthony, que va escriure un article a la ‘Austin American Statesman’ titulat ‘ Acorn serveix menjar flexiteriana’, en referència a un restaurant que elaborava una cuina creativa i basada fonamentalment en vegetals, cereals i llegums, encara que amb una lleugera presència de productes d’origen animal.

La cuina flexiteriana és ideal per a qui no desitja abandonar complementi la seva alimentació a base de proteïna animal.
El que pretén la cuina flexitariana és buscar un equilibri. Així que tot es basa en l’elecció de productes equilibrats i possiblement de temporada. No deixar enrere els avantatges per a la salut que té una alimentació variada i l’impacte ambiental positiu que deriva de la reducció del consum de carn i peix.

Què és el vegetarianisme?

La cuina vegetariana gaudeix avui, de més popularitat que mai, i no és només pel fet que els informes d’encefalopatia bovina, hàgim perdut les ganes de consumir carn i embotits. D’acord amb els últims estudis científics, les persones que no mengen carn emmalalteixen amb menor freqüència i la seva tendència a patir excés de pes és més reduïda. A més ens hem donat compte que l’antiga creença popular que la cuina vegetariana equival a una alimentació asceta i avorrida ja no és vàlida.

L’interès que despertal a cuina vegetariana és cada vegada major a tot el món. Els motius d’aquest fenomen són molt variats. Hi ha qui ho fa perquè prefereix consumir menys carn, hi ha qui el preocupa la qualitat i la procedència del que menja, hi ha qui veu en aquesta dieta la solució als possibles problemes de l’alimentació mundial o degradació mediambiental, i hi ha els qui agafen aquesta opció perquè rebutja el sacrifici dels animals, sovint criats en condicions d’amuntegament. Molts vegetarians inclouen en la seva dieta ous, mel o lactis com el formatge. Als qui no consumeixen aquests productes ni cap altre producte que provingui del regne animal se’n diu vegetarians estrictes o vegans.

Que succeeix en el nostre cos?

El cos humà és incapaç de mantenir-se amb excessives quantitats de grassa animal i colesterol. S’han fet estudis que mostren un gairebé total acord entre el vincle de la dieta, el nivell de colesterol i les malalties del cor. Quan una persona ingereix més colesterol del que el cos necessita, (com en el cas d’una dieta càrnia), l’excés de colesterol, gradualment es converteix en un gran problema. Aquest s’acumula en les parets interiors de les artèries, reduint el flux de sang al cor, podent provocar pressiona llauna, malalties del cor i infarts.

D’altra banda hi ha estudis que han demostrat que la proteïna vegetal ajuda a mantenir sota el nivell de colesterol.

Concloent que la gent amb un alt nivell de colesterol associat a malalties del cor pot beneficiar-se amb una dieta *cuysa proteïnes provingui només de vegetals.

Curso de cocina flexiteriana

Què diu la ciència?

La ciència de l’alimentació ha progressat moltíssim en aquests últims anys, de manera que avui se sap perfectament que aliments són beneficiosos per a la salut i proporcionen la màxima vitalitat i claredat mental i quals són perjudicials per al cos conduint a una vellesa prematura, les malalties i la deterioració de la bellesa.

Moderns experiments empresos a fi d’esbrinar el perquè l’envelliment prematur, han demostrat que els animals sotmesos a un règim forçat d’alimentació antinatural, és a dir un règim contrari als seus costums, no només emmalalteixen greument sinó que acaben per desenvolupar un estat d’enverinament fatal que els condueix fins i tot la mort.

Amb el pas dels temps l’alimentació de l’home ha anat apartant-se cada vegada més de l’alimentació natural que li correspon per constitució i naturalesa, la conseqüència no ha pogut ser més deplorable, perquè avui dia l’home és un ésser malalt i de curta vida, que en la majoria dels casos no pot ser feliç i no empra bé les seves facultats.

En l’actualitat, la idea que és imprescindible seguir un règim adequat d’alimentació està fortament arrelada. Les institucions científiques s’han vist obligades a admetre que el consum de carns, peixos i ous. És nociu per al cos.

CASTELLANO

Copyright by

Escuela de Cocina TERRA D’ESCUDELLA

Bofarull, 46

08027 Barcelona, España

93 349 10 19

terrad.es © 2018 v.2.1